13. november 2024, kl. 09:36
Danish Export Association, Eksportforeningen, kan i 2024 fejre 60 år, og har derfor aktuelt opgraderet det visuelle udtryk.
Logoet for Danish Export Association har gennem de foreløbige første 60 år gennemgået mange forandring, og nu sker det igen, da det visuelle udtryk nu skal signalere et X med mange muligheder, oplyser Danish Export, der samtidig er i luften med et opgraderet website, hvor den ændrede visuelle identitet er gennemgående.
Ud over ændret form og farver indeholder hjemmesiden dog også en væsentlig teknisk opdatering, hvor Eksportforeningen, ved hjælp af en AI-løsning, nu har gjort det væsentligt nemmere at få hurtigt svar på eksportspørgsmål, og få overblik over det vidensunivers, som hjemmesiden rummer.
Annonce - artiklen fortsætter under banneret
X’et symboliserer først og fremmest eksport og indkapsler essensen af netværk: At mennesker mødes og deler ideer, erfaringer og viden, oplyser Tobias Egmose, Head of Marketing i Danish Export.
Logoet er designet som et dynamisk element, hvor stregerne i X’et kan flyttes fra hinanden og dermed symbolisere danske eksportvirksomheder, der drager ud i verden med danske løsninger. Endelig kan logoets streger skilles helt ad og sættes sammen på nærmest et utal af nye måder og dermed fungere som ikoner på web, trykte materialer, messestande, merchandise, sociale medier og meget mere.