Teknovation Logo
robot

 
  • Fra nytår er anden generation af Ececos Webshop i luften.

25. november 2020, kl. 17:38 

Anden generations Edeco-webshop på vej

For næsten nøjagtigt fem år siden lancerede værktøjsspecialisten Edeco Tool sin webshop. Siden er Danmark også kommet på, ligesom stadig flere brugere benytter adgangen til online-butikken. Fra årsskiftet bliver det i en opgraderet anden generation.


Som en af pionererne stiller Edeco Tools store dele af sit sortiment til rådighed online, og har gjort det længe. Det svenske marked har haft adgang til en online-butik siden 2015, og i 2018, ved indtoget i Danmark, udvidedes løsningen til også at betjene de danske industrikunder.

Fra årsskiftet 2020/2021 tager virksomheden det næste skridt, og lancerer en opgraderet onlinebutik, som ud over maksimal hastighed også øger tilgængeligheden til virksomhedens produkter.

Annonce - artiklen fortsætter under banneret


Udviklingen af onlinebutikken er baseret på den opbyggede erfaring. Efter mere end fem år har Edeco Tool massive data på hvordan kunderne handler og agerer under deres besøg. Set i bakspejlet kan det også siges, at e-handel har udviklet sig godt, fremhæver virksomheden.

På nogle vigtige produktsider er hyppigheden af besøg over de seneste fem år næsten ti-doblet. Salget følger den samme tendens, og onlinebutikken anvendes i dag regelmæssigt af næsten hver tredje Edeco-kunde, og af endnu flere når det kommer til at søge efter information.

Besøg i butikken er fortsat steget selv i 2020. Men af “epidemiske” grunde har kunderne været mere forsigtige med deres køb, hvilket afspejles i salgsstatistikkerne.

"Da vi startede arbejdet i 2014, vidste vi sandsynligvis ikke rigtig hvad vi kunne forvente," siger VD Anders Höögh, Edeco Tool, og fortsætter:

"Nu med resultaterne i hånden er lanceringen ikke noget, vi på nogen måde fortryder. Muligheden at sælge online letter presset på vores organisation og frem for alt gøre det lettere for både svenske og danske kunder at lære vores produkter og at shoppe når de vil".

På trods af de gode resultater fra den nuværende butik er tiden nu moden til at komme videre. I begyndelsen af januar åbnes dørene til den opgraderede onlinebutik, der også omfatter et større udvalg og en funktionalitet, der gør det nemmere at shoppe.

"Vi har lært meget. Vi modtager løbende feedback fra vores kunder og følger nøje mønsteret for, hvordan kunder opfører sig under deres besøg via statistik og trendanalyser," siger Anders Höögh.

Personlig service er og har altid været en hjørnesten i Edecos forretning. Det ændrer sig ikke:

"For os er hjemmesiden en anden måde at møde vores kunder på," siger den danske Country Manager Thomas Bangsmann, der er ansvarlig for de danske aktiviteter.

"Det erstatter ikke den daglige dialog med vores sælgere. Tværtimod vil webshoppen være et næsten uundværligt værktøj for sælgere, på et tidspunkt hvor meget af produktvisning og diskussioner - af pandemiske årsager - finder sted via telefon eller link. Kunde og sælger kan deltage med samme skærmbillede foran sig, og derfor finde og se de rigtige produkter," fastslår Thomas Bangsmann.

I december registreres de sidste produkter og finpudsning af detaljer vil foretages, således at man umiddelbart ved nytår kan trykke på start knappen. 


  • Del denne artikel på Facebook
  • Del denne artikel på Twitter
  • Del denne artikel på LinkedIn

 

 
 
 
 
 
Teknovation
 
 
Teknovation ApS
Sydvestvej 110, 1
2600 Glostrup
T. 46139000
F. 46139021
M. info@teknovation.dk
CVR Nr. 28680392

 
Copyright © Teknovation ApS
All Rights Reserved.
CMS: Scalar Media

Persondata- og cookiepolitik