Rivals salgschef Christian Aarup tager ofte og gerne en 3D-kopi af kundens emne med på besøg hos kunden. Det letter mystikken om den fremtidige produktion af et komplekst emne, og bringer kunden helt tæt på det endelige resultat, fremhæver han.
Maskinfabrikken Rivals PTA-afdeling står bag 3D-emner, som de udviklet program og teknik til at omsætte ud fra kundens emner fra tegnebrættet. Derfor præsenteres en printet 3D-kopi, som anvendes med stor værdi både i dialogen med kunden og i produktion, fremhæver Rival-salgschef Christian Aarup.
Senest er printet et emne til en af maskinfabrikkens betydelige kunder i olie- og gasindustrien. Med 3D-printet i hånden lettes forståelsen for emnet, og Rivals operatører i produktionen har en mere præcis mulighed for at vurdere, hvilke værktøj og holdere, der vil være det rigtige valg til produktionen af emnet. Dermed kommer medarbejderne også væsentligt tættere på virkeligheden i hele tilbuds- og projekteringsfasen, og kan give kunden mere præcise leveringstider og priser, der holder i virkeligheden, på deres komplekse emner.
Annonce - artiklen fortsætter under banneret
Christian Aarup har også stor glæde af at kunne tage 3D printede emner med ud til mødet med kunden.
”Når jeg står sammen med kunden med emnet i hånden letter det meget af mystikken om, hvor kompleks emnet i virkeligheden er, og hvorfor det kan være kompliceret at producere,” siger Christian Aarup.
”Jeg taler ofte med flere forskellige i samme virksomhed og nogle ved ikke præcist, hvad det er for et emne, som skal produceres. Det kan jeg nu vise dem helt håndgribeligt. Det fremmer ofte dialogen og er værdifuldt for begge parter, når vi kommer helt tæt på emnet.”