Teknovation Logo
robot

 
  • Unitys realtime 3D-teknologi bliver nu en del af Capgeminis løsninger og rådgivning inden for ’Intelligent Industry’.

28. februar 2024, kl. 08:12 

Capgemini-køb af Unity Digital Twin Professional Service

Capgemini meddeler, at man har overtaget forretningsbenet Unity Digital Twin Professional Service fra Unity. Handlen betyder, at enhedens realtime 3D-teknologi bliver en del af Capgeminis løsninger og rådgivning inden for ’Intelligent Industry’.


Capgemini har oplevet en stigende efterspørgsel på realtids 3D-teknologi, der i samspil med rådgivning omkring forretningstransformation, design og produktionsoptimering, kan udbrede digital twin-teknologi i stor skala hos blandt andet virksomhedens industrikunder.

Med opkøbet af Unitys digital twin-forretning sigter Capgemini derfor nu mod at folde realtime 3D-teknologien ud til de mange industrikunder, der allerede i dag er i gang med en kritisk transformation af forretningen over mod ’Intelligent Industry’. 

”Unity har udviklet det, der i praksis er en industristandard, når det gælder simulering og udnyttelse af digital twin-teknologi på tværs af digitale platforme og fysiske assets. På den måde er deres realtime 3D-teknologi en nøglekomponent i transformationen af hele værdikæden ift. intelligent products – lige fra optimeringer inden for forskning og udvikling, til produktion, drift og services. Med opkøbet får vi nu muligheden for at forankre og udbrede Unitys teknologi i vores samlede pallette af løsninger til industrikunderne,” siger CEO William Rozé, Capgemini Engineering.

I forlængelse af opkøbet, der forventes afsluttet i løbet af 2. kvartal i år, vil Capgemini integrere Unitys realtime 3D-teknologi i en vifte af sektorspecifikke løsninger. Eksempelvis løsninger som kan anvendes til digital efterligning af en produktionsenhed, en fabrik eller et produkt, der via avanceret modellering giver indsigt i og simulerer effekten af flere intelligente løsninger i virksomheden.

Hertil kommer et Human Machine Interface, hvor interaktive oplevelser i eksempelvis bilers infotainmentsystemer, i instrumentbrættet eller på alternative skærme i bilerne såvel som udnyttelse af interaktiv 3D, Augmented Reality eller Virtual Reality i organisationers arbejde med at sikre bedre vidensdeling og læring, understreges det.


  • Del denne artikel på Facebook
  • Del denne artikel på Twitter
  • Del denne artikel på LinkedIn

 

 
 
 
 
 
Teknovation
 
 
Teknovation ApS
Sydvestvej 110, 1
2600 Glostrup
T. 46139000
F. 46139021
M. info@teknovation.dk
CVR Nr. 28680392

 
Copyright © Teknovation ApS
All Rights Reserved.
CMS: Scalar Media

Persondata- og cookiepolitik