7. januar 2022, kl. 16:56
Virtual Reality-briller giver en mere agil teknisk support og sikrer hurtigere hjælp til kunderne med kort varsel, fremhæver malingspecialisten Teknos.
Virtual Reality-briller med indbygget kamera har gjort det muligt for specialister og kunder at udføre aktiviteter som fejlfinding, produkt- og anvendelsestræning, optimering af malingsproduktion og tests af produkter.
Og det er, når der er behov for det, uanset den fysiske afstand, fremhæver malingsspecialisten Teknos i virksomhedens seneste nyhedsbrev.
Annonce - artiklen fortsætter under banneret
Ifølge Teknos Business Development Director, Mirjana Repic, så vil en traditionel skriftlig beskrivelse af et problem variere afhængigt af, hvem der skriver den, da alle gør observationer på sin egen måde.
Med Virtual Reality har virksomhedens specialister den faktiske overflade lige foran øjnene og kan gøre sig sin egen bedømmelse for bedre at rådgive om den rette overfladebehandling og komme med løsninger, uddyber hun.
VR-brillerne benytter samme platform som Microsoft og gør det nemt at integrere med eksempelvis Microsoft Teams.
Brugen af Virtual Reality-briller til teknisk support af overfladebehandlinger fik en kickstart, da hidtil ukendte udfordringer i branchen opstod på grund af den globale pandemi, hvilket betød, at fysiske møder eller rejser ikke længere var en mulighed.
Et team af Teknos' specialister fra forskellige funktioner fandt hurtigt frem til en anden arbejdsmetode, der har vist sit værd og indtil videre resulteret i positiv feedback, væsentlige besparelser og bæredygtighedsforbedringer på grund af reduceret rejseaktivitet, konstateres det.