15. marts 2018, kl. 18:13
Søger man som medlem af Industrisamarbejdet, under DI, kunder fra Tyskland, og vil man gerne belønnes med et langvarigt samarbejde, et større marked og en mere stabil omsætning, så er det med at sætte Tyskland i fokus. Opstart af næste forløb er 16. april.
Industrisamarbejdets ekpsportrådgiver Robert Perz understreger, at "nu" er det helt rigtige tidspunkt for at skabe en stærk position på det tyske marked.
Han påpeger, at hvis man som virksomhed ønsker sin næste kunde skal komme fra Tyskland, så kan man blive belønnet med et langvarigt samarbejde, et større marked og mere stabilitet i sin omsætning. Men, toget kører stærkt, og det er nu man skal med ombord.
Som SMV-virksomhed, kan man starte i dialog med Industrisamarbejdet, som hjælper medlemmerne med at "blive klædt rigtigt på" til at møde det tyske marked.
Man får konkret sparring til, hvordan man kan komme ind på det tyske marked. Virksomheden tilbydes også et afklaringsforløb, som er praksisorienteret, og efter forløbet står deltagerne med et konkret beslutningsgrundlag for, hvordan man kan gribee eksport til Tyskland an. I forløbet opnåes også de første erfaringer og møder med potentielle kunder.
Når virksomheden så er godt i gang og klar, hjælpes virksomhederne også med at identificere messer i Tyskland.
Ifølge Robert Perz er feed-backen fra de tyske kontakter gode, og de er imponeret over de danske virksomheders kompetencer, kvalitet og leveringsevne.
Vil man være med på vores næste Tysklandsforløb er der opstart 16. april. Ring og hør mere om forløbet og få en snak med eksportkonsulent Robert Perz på telefon 4252 9000, opfordrer Industrisamarbejdet under DI.