6. januar 2025, kl. 14:06
SKF har lanceret et Generative AI-assisteret værktøj døbt SKF Product Assistant med henblik på at hjælpe kunder med at få adgang til den helt rigtige tekniske information mere effektivt.
Det Generative AI-assisterede værktøj (Gen. AI), SKF Product Assitent, som nu er tilgængeligt på visse SKF-websider, reagerer på tekniske forespørgsler, leder brugerne til den nødvendige information og giver letforståelige resuméer.
Eksempelvis kan den hjælpe folk, der søger information ved hjælp af spørgsmål frem for søgeord.
Annonce - artiklen fortsætter under banneret
Det kan være at besvare relativt enkle anmodninger som: 'hvad er dimensionen af et 6210-leje?'
Og håndtere mere komplekse forespørgsler såsom: "Hvad er forskellen mellem 6210 og 6210 N?" Så kan man finde informationen med det samme, påpeges det.
CTO og SVP Technology Development hos SKF Annika Ölme uddyber i den forbindelse, at det er et af de primære områder i virksomhedens teknologistrategi at levere software og digital indsigt, hvor anvendt Gen-AI således er et stort område.
Tidligere er flere digitale værktøjer lanceret med henblik på at hjælpe kunder med at vælge SKF-produkter, integrere dem i deres design eller beregne CO2-påvirkningen af forskellige produktvalg og designbeslutninger.
Værktøjet er udviklet af softwarespecialister og SKF-applikationsingeniører og overgår, fremhævres det. mulighederne hos de mere generelle store sprogmodeller (LLM'er, der anvendes af større offentlige AI-værktøj på internettet, red.), når det kommer til SKF-produktinformation, da det er fokuseret på at indfange den menneskelige logik, der er nødvendig for at forstå og besvare tekniske kundespørgsmål.
Lejeproducenten har allerede introduceret værktøjet på sine engelsksprogede websteder – herunder Storbritannien, USA, Indien og SKF Group. Næste år vil virksomheden se på at udvide denne mulighed til ikke-engelske websteder.