Sidste uges Arburg Technologietage tiltrak mere end 6.000 gæster fra 54 nationer til sydtyske Lossburg, hvor de blandt andet introduceredes til sprøjtestøbemaskinfabrikantens bud på "Road to Digitalisation“, "AM Factory“, og lanceringen af kundenportalen "arburgXworld" med mere.
Det overordnede tema ved årets Arburg Technologietage var "Road to Digitalisation“, da arrangementet i sidste uge tiltrak over 6.000 besøgende fra hele 54 nationer til Arburg-hovedsædet i sydtyske Lossburg.
Betydningen af den øgede digitalisering gælder ikke bare Arburgs Freeformer. Gennem understøttende softwaresystemer bindes hele plast-virksomheder sammen i et egentligt produktionsnetværk, så brugeren får det fulde overblik over status i plastsprøjteproduktion.
Annonce - artiklen fortsætter under banneret
3D-printeren Freeformer var også genstand for sit eget udstilingsområde, hvor temaet var "AM Factory" ligesom både Industrie 4.0 og Additive Manufacturing, AM, var gennemgående temaer på de sideløbende konferencer i undervisningslokalet i umiddelbar tilknytning til maskinudstillingen, hvor 35 af de seneste plastsprøjtemaskiner i produktprogrammet blev demonstreret.
Demonstrationerne var udviklet i forhold til efterårets Fakuma 2018-messe i Fakuma, og Arburg lover, at udviklignen fortsættes i fortsat højt tempo frem mod efterårets K ´2019 i Düsseldorf, den 16. til 22. oktober, hvor digitalisering ligeledes vil være et stort hovedtema.