15. november 2024, kl. 13:02
SP Group har i 2024 haft en markant vækst i indtjeningen er drevet af et større salg af egne varemærker, fremgår af selskabets regnskab for årets tredje kvartal.
Omsætningen i SP Group steg i årets tredje kvartal steget med 21,7 procent, og i årets tre første kvartaler blev omsætningsvæksten dermed løftet til 12,4 procent.
Det er først og fremmest trukket af salg af egne varemærker og øget afsætning til Healthcare, Cleantech og fødevarerelaterede industrier, der er steget igennem årets tre første kvartaler, mens automotive og andre krævende industrier oplevede en tilbagegang, meddeler koncernen.
Annonce - artiklen fortsætter under banneret
SP Group præciserer sine forventninger til omsætningsvæksten i 2024 til mellem 10 og 16 procent fra tidligere ventet mellem 8 og 18 procent.
Forventningerne til EBTIDA-margin og resultatgrad før skat (EBT) fastholdes på henholdsvis 19 til 21 og 11 til 13 procent.