3. september 2024, kl. 06:52
Sandvik Group er blevet tildelt en Red Dot Award for virksomhedens nyligt lancerede Brand-identitet.
Med denne 'Red Dot' anerkendelsen bliver Sandvik Group omtalt i den globalt udgivne årbog "International Yearbook Brands & Communication Design".
Derudover vil 'virksomhedsidentiteten' blive udstillet på Museum für Kommunikation i Berlin i perioden november 2024 til jan 2025 og på Red Dot Design Museum Essen fra marts til maj 2025 såvel som andre internationale udstillingssteder.
Annonce - artiklen fortsætter under banneret
"I betragtning af den globale betydning af konkurrencen er det en enestående anerkendelse for Sandvik og alle kolleger involveret på tværs af alle forretningsområder, divisioner og koncernfunktioner i udviklingen af vores nye, moderne mærkeidentitet og logotype, der passer til vores formål og strategi", siger chef for koncernkommunikation og bæredygtighed hos Sandvik Björn Roodzant, og tilføjer:
"Det kommer på et godt tidspunkt, da vi snart er ved at nå en et-årig milepæl med vores rebrandingprojekt".
Hvert år hædrer Red Dot Award brands og kommunikationsdesignprojekter. I 2024 blev indlæg inden for kommunikationsdesign vurderet i 18 kategorier, mens indlæg inden for brands blev evalueret på tværs af 38 brancher. Dette års bidrag kom fra omkring 55 lande.