Teknovation Logo




 

Kampagne vil udfordre stereotyper om faglærte

  • For SkillsDenmark og EuroSkills 2025 har Epinion kortlagt en række udbredte misforståelser og fordomme om faglærte, som nu skal udfordres. Her er det et par unge fra Bestseller, som indgår i kampagnen; Iben og William.

27. februar 2025, kl. 12:16 

SkillsDenmark medvirker aktuelt til at lancere en kampagne, der har til formål at nedbryde misforståelser og fordomme om faglærte.


Ultimo februar og i hele marts kører der på sociale medier svar fra 1.024 respondenter, der er basis for en kortlægning af de mest udbredte stereotyper om faglærte, især blandt unge.

Halvdelen af de 16- til 24-årige kender nogen, der har negative stereotyper om faglærte, og hele 59 procent er enige i, at det faglige niveau på erhvervsuddannelser er lavere end på andre uddannelser, mens 40 procent opfatter karrieremulighederne for faglærte som mere begrænsede end for universitetsuddannede – en opfattelse, der er mere udbredt blandt unge end i befolkningen generelt.

Annonce - artiklen fortsætter under banneret


Gennem engagerende indhold på de sociale medier ønsker SkillsDenmark og EuroSkills 2025 at ændre disse opfattelser og inspirere flere unge til at se erhvervsuddannelser som et værdifuldt og givende valg.


  • Del denne artikel på Facebook
  • Del denne artikel på Twitter
  • Del denne artikel på LinkedIn

 

 
 
 
 
 
Teknovation
 
 
Teknovation ApS
Sydvestvej 110, 1
2600 Glostrup
T. 46139000
M. info@teknovation.dk
CVR Nr. 28680392

 
Copyright © Teknovation ApS
All Rights Reserved.
CMS: Scalar Media

Persondata- og cookiepolitik
 

www.teknovation.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger og statistik. Se vores cookies-politik >>